Időtartam: kb. 3 óra
Ajánlott: plébániai és egyéb közösségekben
I. Rövid felvezetés, ismertető Magdiról, a boldoggá avatásról, a vértanúság fogalmáról
plébános/hitoktató stb. I. sz. melléklet
Kb. 5-6 perc
II. Magdi életének, erényeinek megismerése
a. Olvassátok fel vagy osszátok ki a műsorhoz kapcsolódó kérdéseket. II. sz. melléklet
b. Riportműsor (29 perc) megtekintése (Magyar Nők, 2023. 12. 23.)
c. A kérdések segítségével beszéljétek át az életutat plénumban
10 perc
d. Kiscsoportok kialakítása Magdihoz kapcsolható településnevek kihúzásával.
Válasszatok ki annyi településnevet, ahány kiscsoport lesz, és annyiszor írjátok fel a települések neveit kis cetlikre, ahány fős csoportokat szeretnétek. (Szigliget, Badacsonytördemic, Balatonszepezd, Kővágóörs, Köveskál, Szentbékkálla, Máma-puszta, Hévíz, Balatonfűzfő, Litér, Vilonya, Pécel)
Javasoljuk egy csoportvezető/moderátor kijelölését, aki segíti a gördülékeny beszélgetést.
– Felteszi a kérdéseket
– Figyel arra, hogy mindenki szóhoz jusson
– Ha valaki hosszabb ideig magához ragadja a szót, illedelmesen megköszöni a választ és kéri, adja tovább
– Ha szükséges, összefoglalja az elhangzottakat
– Ha a kiscsoportos beszélgetések végén tartanak plénumban megosztást, akkor ügyel arra, hogy csak általánosságban ossza meg a beszélgetés összefoglalóját, nem kiadva a személyes megosztásokat
e. Játék: A memóriakártyák segítségével tovább bővíthető az ismeret Magdiról. Letölthető,
nyomtatható változat, lehet laminálni, majd feldarabolni; ajánlott 2-4 fős csapatokban,
érdemes felolvasni a kártyán szereplő szöveget és megbeszélni, hogy kapcsolódik a kép
hozzá. (Egy képhez egy szöveg illik, egy kivétellel, ahol két szöveget kell összeilleszteni a
nevével kapcsolatban.) III. sz. melléklet
20 perc
III. További ötletek az életúttal való ismerkedéshez
a. A kiscsoportokban osszátok ki feldarabolva a pdf-ben letölthető életrajzot, ki-ki olvassa el
a ráeső részt, majd számoljon be a többieknek az olvasottakról. Ehhez jó kiegészítés lehet
a „Bódi Mária Magdolna képekben”-pdf. IV. sz melléklet
15 perc
VAGY
b. Nézzétek meg a honlapról letölthető „Bódi Mária Magdolna élete” kisvideót.
15 perc
c. Mit tudtunk meg eddig Magdiról?
Játék: kvíz kitöltése a kiscsoportokban V. sz. melléklet
10 perc
d. Beszélgetés kérdések segítségével kiscsoportban 10 perc
- Mi az, ami megragadott Magdi életéből az eddig hallottak alapján?
- Tudja-e valaki, hogyan kötődik a kiscsoport településneve Magdihoz?
SZÜNET
IV. Milyen lelkület jellemezte Magdit? Vagyis mik voltak Magdi erényei? Ismerjük meg őt
közelebbről is.
a. Osszátok ki a csoportban a kinyomatott Magdi-történeteket. VII. sz. melléklet
Ki-ki olvasson fel egyet.
b. Beszéljétek meg, Magdi milyen erényét ismerhetjük meg a történetből.
c. A kör végén foglaljátok össze, milyennek ismertétek meg Magdit. Mit visztek haza a szívetekben?
20 perc
d. A csoportvezető tegye ki az asztalra egy kis kosárkába/dobozba a kártyákon szereplő
Magdi-erényeket. VIII. sz. melléklet
Válassz egyet ebből a gazdag kincsestárból, amit hazaviszel. Miért ezt választottad. Mit jelent számodra?
e. Hogyan tudnád ezt a saját életedben megélni/megvalósítani? Vidd magaddal a kártyát a
szentórára és írd a hátuljára, mi az, amit meg tudnál valósítani a gyakorlatban,
hétköznapokban! Imádkozz a szándékodért!
10 perc
Szünet, hangolódás az imaórára/szentségimádásra
V. Elmélkedéssel egybekötött imaóra vagy szentségimádás